Fagkurs

Et barnevennlig sykehus - Barneklinikken inviterer til fagdag

Som et ledd i Nordlandssykehusets satsning på Et barnevennlig sykehus blir det fagdag blir det fokus på ivaretagelse av barn i forbindelse med prosedyrer, undersøkelser og behandling de må gjennomgå på sykehuset.

Passert
21.
september
  1. 21. sep. 2022, 08:30 - 15:00

Tid og sted

Når

1. 21. sep. 2022, 08:30 - 15:00

Type arrangement

Kurs og kompetanseutvikling for helsepersonell
To sykehusklovner holder bamsen Hippo

Det vil også være fokus på smertelindring generelt. Dere vil lære om både ikke-medikamentelle og medikamentelle tiltak.

Vi har invitert foredragsholdere hovedsakelig fra OUS, alle i toppsjikt i Norge:
  • Psykolog Maren Lindheim fra S-BUP
  • Barnesykepleier Ragnhild Hals
  • Leder av barne- og ungdomsprogrammet
  • Barneanestesilege Tor Thomas Vatsgar
  • Fagansvarlig barneanestesi og øyeanestesi

Videre vil det bli foredrag ved sykepleiere med erfaring med lystgass samt sannsynligvis en klovnestrek! Og så en bolk om siste nytt fra Harvard og Maastricht.

Alle dere som jobber med barn i forbindelse med deres arbeid i helsevesenet ervelkommen: Bioingeniører, radiografer, sykepleiere, helsesekretærer, leger, fysioterapeuter, psykologer, pedagoger osv.

Møtet vil også bli strømmet til Lofoten og Vesterålen.