Pasientkurs

Nordlandssykehuset i Stormen: Angsten - venn eller fiende?

Hvorfor har vi angst? Hva er en angstlidelse? Hvordan kan man behandle angstlidelser? Kan man bli kvitt sin angst? Vi håper kunne få svar på noen av disse spørsmålene i kveld.

Passert
10.
november
  1. 10. nov. 2022, 19:00 - 00:00

Tid og sted

Når

1. 10. nov. 2022, 19:00 - 00:00

Type arrangement

Nordlandssykehuset i Stormen
I følge Helsenorge.no opplever cirka 20-25 % av befolkningen en angstlidelse i løpet av livet. Sosial angst er den vanligste. Tvangslidelse/OCD, PTSD, panikkangst og agorafobi er eksempel på andre angstlidelser.

For å belyse temaet og svare på spørsmål har vi invitert Ulrika Larsson, psykiater og veileder i kognitiv atferdsterapi ved Nordlandssykehuset.

Nordlandssykehuset i Stormen

Nordlandssykehuset har kompetanse på så mange områder. Denne kompetansen bruker vi døgnet rundt for pasientene våre. Vi bruker den også på forskning, utdanning og undervisning.

Men, vi ønsker også å dele kunnskapen vår. Derfor skal vi bruke Stormen bibliotek som en arena for forelesninger etterfulgt av spørsmål og eventuelle diskusjoner.

Førstemann til mølla - gratis inngang.