Får du problemer med app på telefonen, lader eller tilleggsutstyr, eller du skal
bestille domer, filtre, batterier, kontaktes leverandør. All informasjon om type deler du trenger, finner du på bestillingskortet.
Hørselskontakt
Hver kommune har en eller flere hørselskontakter som kan bistå med hjelp og veiledning med tanke på høreapparater og andre hørselstekniske hjelpemidler.
Ta kontakt med kommunens servicekontor. Bodø Kommune har drop-in for sine innbyggere hver tirsdag fra kl. 08.00-12.00, Gamle Riksvei 18.
Hjelpemiddelsentralen
Dersom du har fått tildelt utstyr fra NAV Hjelpemiddelsentral, kan de bistå deg
ved spørsmål. De har også tilbud til yrkesaktive personer med hørselsutfordringer.
Service på høreapparater
Hørselssentralen i Bodø har en servicetekniker som gjør enkel service/feilsøking på høreapparatene. Ved servicetime må man selv dekke reiseutgifter. Timen har en serviceavgift og blir ikke dekket av frikortordningen. Det er ikke mulighet for drop-in.
- Tlf. 95 03 33 79 , mandag til onsdag, mellom kl. 08.30 og 10.00.
- Henvendelser utover telefontid, gjøres til Timeservice, tlf. 75 57 10 00
Time til audiograf
Når du trenger justering av høreapparatene, tar du kontakt med Timeservice, som setter deg over til Hørselssentralens timekontor, som har telefontid fra kl. 09.00-10.00 og fra kl. 12.00-14.00 mandag til fredag.
Det er viktig at du tar kontakt raskt, vi har ikke muligheter for drop-in og det må påregnes ventetid. Vi tilbyr telefon- og videokonsultasjoner der dette er hensiktsmessig.