Lofoten og Vesterålen distriktspsykiatriske senter

LoVe DPS er én avdeling som er organisert under Psykisk helse- og rusklinikken i Nordlandssykehuset. Vi er lokalisert på Gravdal, Leknes, Stokmarknes og Svolvær og består av poliklinikker for voksne, dag og døgntilbud. Vi har 76 stillingshjemler fordelt på våre lokasjoner. Vi er en del av spesialisthelsetjenesten i psykiatri, og tilbyr utredning og behandling etter prioriteringsveilederen til befolkningen over 18 år i kommunene Moskenes, Flakstad Vestvågøy, Vågan, Hadsel, Andøy, Bø, Øksnes og Sortland.

Lofoten og Vesterålen DPS gir behandlings- og rehabiliteringstilbud til personer med psykiske lidelser og funksjonssvikt. Innenfor gitte ressursrammer søkes det å prioritere innsatsen i forhold til de mest behandlingstrengende.

I tillegg gir Lofoten og Vesterålen DPS veiledning til kommunehelsetjenesten og andre samarbeidspartnere, samt bidrar til økt kompetanse innenfor fagfeltet psykiatri.

Slik finner du fram

Hol 45, Leknes

Hol 45

Hol 45, 8370 Leknes