4. dose til pasienter med svekket immunforsvar

Nordlandssykehuset har sendt brev til pasienter som anbefales 4. dose koronavaksine.

Kommunikasjonsavdelingen
Publisert 12.01.2022
Illustrasjon av hånd som gir sprøyte
I desember ble det klart at pasienter med alvorlig svekket immunforsvar, anbefales en 4. dose koronavaksine. Nordlandssykehuset har nå sendt brev til pasienter som omfattes av anbefalingen og som følges opp i Nordlandssykehuset. Det er de samme pasientgruppene som fikk brev fra oss i september/oktober om 3. dose.

Det er kommunene som har ansvar for å sette vaksinasjon.

- Vi ber de som anbefales 4. dose om å ta kontakt med kommunalt vaksinasjonskontor for å få satt denne, sier smittevernlege i Nordlandssykehuset, Gunille Justad Sundnes.

- Vi vet at kommunene er kjent med denne anbefalingen, men som sist ønsker vi å informere pasientene som følges hos oss direkte. Noen av pasientene trenger dokumentasjon på at de tilhører en av gruppene, og da vil brevet være tilstrekkelig, sier hun.

​Brev til pasientene ang. 4. dose​​