Besøk av Sykehusklovnene

Etter seks måneder med «digital klovning», fikk Barneklinikken i Nordlandssykehuset endelig besøk av sykehusklovnene Hasse Bakke og Maxine P.

Hege-Kristin Lindgaard Pettersen, enhetsleder, barneklinikken
Publisert 25.10.2021
Sist oppdatert 26.10.2021

To sykehusklovner står sammen med to sykepleiere

Fra venstre Hasse Bakke, Silje Hageengen Lundeng, Katrin Solvang og Maxine P.

Barne- og ungdomsarbeider Silje Hageengen Lundeng og spesialpedagog Katrin Solvang hadde laget en flott velkomsthilsen til dem, noe de ble veldig glad for. Dagen startet med en gjennomgang sammen med personalet på barnemedisinsk sengepost, deretter en liten omvisning på sykehuset før det ble sceneskifte.

Sykehusklovnene møtte på flere barn. Det var barn som var innlagt i avdelingen, barn som var til dagbehandling eller hadde en poliklinisk time. Det ble mange flotte møter! Noen var rett på leken med Hasse Bakke og Maxine P med en gang, mens andre var litt mere sjenerte til å begynne med, men tødde opp etter hvert.

Det var mange som fikk kjenne på gleden av å se på sykehusklovnene eller at de var i nærheten. Det lille heiet, smilet eller nikket som de ga til tilfeldige forbispaserende, barna og foreldrene dere møtte. Fantastisk. Måtte det ikke bli lenge før vi ser dere igjen!

Tusen hjertelig takk for en flott dag med Hasse Bakke og Maxine P.​