Les mer om Timeservice her
Timeservice yter viktig service til våre pasienter og pårørende som har spørsmål eller trenger å flytte sin oppsatte polikliniske time i Nordlandssykehuset.
Hver dag tar de imot hundrevis av pasienter og pårørende, og i fjor besvarte sentralbordet i Nordlandssykehuset cirka 232 000 telefoner. - Det er en flott gjeng med ansatte som er på døgnet rundt.
Det forteller seksjonsleder Anne Aga ved sentralbordet i Nordlandssykehuset.
Sentralbordet ved Nordlandssykehuset Bodø svarer på telefonhenvendelser for alle lokasjoner i Nordlandssykehuset, både eksterne og interne: ved Bodø sentrum, Rønvik, Lofoten og Vesterålen.
I 2023 ble det besvart cirka 232 000 telefoner ved sentralbordet.
- Vi har hovedfokus på å være til stede for pasienten. Noen dager kan vi svare på mellom 800 til 1 000 telefoner. Gjennomsnittlig ligger vi på cirka 600 telefoner per døgn, forteller hun.
I tillegg har timeservice, som tildeler og endrer på pasientenes sykehustimer, i gjennomsnitt 400 telefonsamtaler hver dag.
Timeservice yter viktig service til våre pasienter og pårørende som har spørsmål eller trenger å flytte sin oppsatte polikliniske time i Nordlandssykehuset.
- Til tider kan det være riktig så travelt. Jobben vår er å holde rede på hvem innringere kan viderekobles til i forhold til det de spør om - og spørsmålene er mange. Det er heldigvis mye vi også kan hjelpe til med på direkten.
De samme ansatte har også ansvaret for alle henvendelsene som kommer til skranken ved hovedresepsjonen i Bodø sentrum.
- Vi har hovedfokus på å være til stede for pasienten, forteller Aga.
Ved sentralbordet og resepsjonen ved Nordlandssykehuset Bodø er det 15 faste ansatte som jobber i turnus. I tillegg har de noen faste vikarer som trår til ved behov.
- Ingen dag er lik og vi som jobber her lærer mye om hvordan sykehusets organisering er bygget opp: Hvem som gjør hva og hvor de er lokalisert. Det er viktig med samarbeid på tvers av klinikkene. Vi føler at vi har et godt forhold til disse og mange av de som besøker oss, sier hun og tilføyer:
- Har du spørsmål til oss, så er det bare å ringe.
For Aga og hennes ansatte er det viktig at den enkelte føler seg godt mottatt i Nordlandssykehuset.
- Vi vet at kontakten den enkelte har med oss er viktig for dem. Vi håper at du som snakker med oss føler deg ivaretatt og trygg. Vi har heldigvis ansatte med lang erfaring, men vi ser også at vi klarer å rekruttere nye ansatte inn til oss, og det er godt å vite. Vi har gjort mange grep for at opplæringen skal bli så god som mulig hos oss, og dette kommer forhåpentligvis alle på sykehuset til gode.
Du kan kontakte sykehuset både via telefon, e-post og vanlig post. Vi har sentralbord i Bodø, Lofoten og Vesterålen. Har du behov for øyeblikkelig hjelp, ring 113.