Direktøren med i podkast

Direktør Siri Tau Ursin ved Nordlandssykehuset har sammen med direktør Anita Tunold i Aleris gjestet «Podkast uten portefølje: Innsikt». Podkastens tema er rekruttering til det offentlige helsevesenet samtidig som private aktører starter opp i Bodø.

Publisert 21.03.2023

En gjeng mennesker

Ordførerkandidat Ann-Kristin Moldjord foir Arbeiderpartiet Bodø, administrerende direktør Siri Ursin i Nordlandssykehuset, programleder Siri Gulliksen Tømmerbakke, direktør Anita Tunold i Aleris og Bård Hoksrud i Fremskrittspartiet. Foto: Birgitte Aarebrodt/Pressure.

​I mars åpnet Aleris et nytt sykehus bare et steinkast unna Nordlandssykehuset i Bodø, samtidig som sykehuset sliter med å rekruttere fagfolk til ledige stillinger.

I podkasten «Podkast uten portefølje: Innsikt» får Nordlandssykehusets direktør Siri Tau Ursin være gjest i episoden som har fått tittelen: Er private sykehus et gode eller et onde for rekrutteringen til helsevesenet?

På spørsmål fra seniorrådgiver og programleder Siri Gulliksen Tømmerbakke i Kruse Larsens helseteam om hva direktøren tenker om å få en konkurrent som Aleris i nabolaget, svarer Tau Ursin:

- Det er en utfordring, men samtidig tenker jeg at de kommer, og vi har behov for dem akkurat slik det er nå, og vi må finne en god måte å få dette til på, sammen, sier Tau Ursin.

Sammen med Nordlandssykehusets administrerende direktør Siri Tau Ursin, gjester også direktør Anita Tunold i Aleris, ordførerkandidat Ann-Kristin Moldjord for Arbeiderpartiet i Bodø, og helsepolitisk talsperson Bård Hoksrud for Fremskrittspartiet.