Frivillig vertskap på Vardesenteret på plass igjen

De frivillige på Vardesenteret er endelig på plass igjen. Senteret har holdt stengt siden 12. mars på grunn av koronaviruset.

Publisert 09.09.2020

senterkoordinator Katrin Aakre ved Vardesenteret.

- De frivillige har fulgt med på prosessen med bygging av nytt senter hjemmefra, og gledet seg til å kunne gå på vakt igjen i nye og godt utrustede lokaler, sier senterkoordinator Katrin Aakre ved Vardesenteret.

Ansatte har holdt Vardesenteret åpent i noen uker, men med frivillige på plass er det rom for å øke åpningstiden.

- Pasienter, pårørende eller andre som har avtale på sykehuset og på den måten er screenet i hovedinngangen, er varmt velkommen innom. Her er det tid til den gode samtalen og vi har alltid kaffekoppen klar, sier Aakre.

Alle frivillige får god opplæring i smittevern før de kommer på vakt, slik at det skal være trygt å være der.

Åpningstidene på Vardesenteret er nå utvidet til tirsdag, onsdag og torsdag fra klokka 10 til klokka 13.30.

Høstens tilbud:

• Matservering fast hver uke, med vafler på tirsdager, suppe onsdager og hjemmebakst på torsdager.

• Digital trening med Gro Thomassen tirsdager og fredager fra og med fredag 11.september klokka 12. De som ønsker å delta må melde seg på til vardesenteret@nordlandssykehuset.no for å få tilsendt lenke med informasjon og møtested.Noen av treningene vil være ute i naturen dersom været tillater det.

• Turgruppe ledet av frivillige. Denne er noe sporadisk, alt etter hva været tillater.

De som ønsker nyhetsbrev fra Vardesenteret kan melde seg på dette ved å sende epost til: vardesenteret@nordlandssykehuset.no