Shirley med gavedryss

Shirley Bottolfsen har også i år samlet inn julegaver til inneliggende pasienter og ansatte ved Nordlandssykehuset.

Ida Kristin Dølmo, kommunikasjonsrådgiver
Publisert 22.12.2020
Shirley

Shirley Bottolfsen gir i år ut om lag 20 bamser til nyfødte, 15 leker og spill til de større barna og en engel til alle voksne, inneliggende pasienter og ansatte som er på jobb julaften.

I 24 år har Shirley Bottolfsen samlet inn penger og gitt gaver til inneliggende pasienter ved Nordlandssykehuset Bodø. Tradisjonen er at Shirley selv går rundt til pasientene på avdelingene for å gi ut gaver julaften.

På grunn av koronapandemien er dette ikke mulig i år av smittevernhensyn. Nordlandssykehuset har derfor hatt gleden av å motta julegaver fra Shirley. Gavene blir delt ut til pasientene av de ansatte julaften.

Mens alle nyfødte får en bamse, får de større barna leker og spill. Alle voksne, inneliggende pasienter og ansatte som er på jobb denne dagen, får en liten engel.

- Det blir en veldig rar jul i år. Jeg kommer til å savne å besøke pasientene og å ta en prat med dem. Det viktigste er likevel at alle får en liten hilsen, selv om jeg ikke kan dele ut gavene selv, sier hun.

Hilsen fra Shirley

Gavene som blir delt ut, får en liten hilsen fra Shirley selv.