Sykler på City Nord til inntekt for syke barn

Lørdag 25. mars arrangerer Team Rynkeby og Barnekreftforeningen Spin of Hope. Ansatte fra Nordlandssykehuset sykler til inntekt for syke barn.

Ida Kristin Dølmo, kommunikasjonsrådgiver og Hege-Kristin Pettersen, enhetsleder Barneklinikken
Publisert 24.03.2023
Helsepersonell

Ansatte ved Barneavdelingen skal lørdag 25. mars sykle på City Nord til inntekt for Barnekreftforeningen.

Spin of Hope er en av de største spinningeventene i Europa, og i år arrangeres det for første gang en rekke steder i Norge.
Lørdag 25. mars arrangerer Team Rynkeby Salten, i samarbeid med Family Sports Club ved City Nord Spin of Hope. Arrangementet holdes utenfor XXL på City Nord.

Barneavdelingen ved Nordlandssykehuset, med overlege Lars Utne Haukland i spissen, har dannet et eget lag. Laget består av helsefagarbeidere, sykepleiere, leger og ledere.

- Alle gleder seg til å sykle for en god sak, sier de.

Alle pengene som samles inn under Spin of Hope går til Barnekreftforeningen.